6 augustus: Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Juanita Theuws - WaarBenJij.nu 6 augustus: Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Juanita Theuws - WaarBenJij.nu

6 augustus: Vientiane

Door: Juanita

Blijf op de hoogte en volg Juanita

06 Augustus 2017 | Laos, Vientiane

Na een heerlijk ontbijtje met echt knapperig stokbrood gaan we de bus in. Op weg naar de bezienswaardigheden van Vientiane. Het regent en het is grauw. Beetje jammer, maar de temperatuur is nu wel lekker. We beginnen bij Wat Sisaket. Een tempel met duizenden Boedhabeeldjes die in de uitsparingen van de muren staan. Er tegenover is nog een tempelcomplex. Op het terrein staat een kruik die ze van de vlakte der kruiken hebben geplukt. Inmiddels regent het flink, dus we duiken de tempel in. Als het een beetje opgedroogd is, gaan we naar de That Luang stoepa. De belangrijkste van het land. Under construction, dus we kunnen niet naar binnen. Dan maar naar de liggende Boedha er tegenover. Aan het hoofd van de Boedha vindt Lars een vogeltje met een gebroken vleugeltje en blijft bij het beestje voor geestelijke bijstand. (grapje Leo…) Het zijn mooie tempelcomplexen die we zien, maar vier op een ochtend is genoeg. We sluiten af met Patuxai (de Arc de Triomphe van Vientiane) Lars beklimt het ding tot aan de top. Ik vind het te hoog en blijf beneden, om een foto te maken als Lars boven is. (Wie niet sterk is, moet slim zijn)

Als we terug zijn in het hotel, schijnt de zon weer. We gaan lunchen. Een knapperig stokbroodje, want nu kan het nog. We overleggen hoe we de middag door gaan brengen. Nationaal museum of toch de markt? Het wordt de markt…. (sorry sma) Op deze markt is niks te koop voor ons. Koffers in overvloed, maar die hebben we al. Net als wasmachines en strijkijzers. Het is wel een leuke wandeling door de stad. Van de rustige dorpjes van Laos en het relatief rusige Luang Prabang zijn we nu weer in een echte stad aangekomen. Nog niet zo’n gekkenhuis als in Hanoi, maar we bouwen weer op naar de drukte. Terug in de hotelkamer doen we twee uur niks. Beetje hangen en slapen. Dan is het tijd voor het diner. Beneden zitten Anita, Lizzy, Wim, Tom, Katrien en Inge al klaar. Dit wordt de eetgroep van vanavond. De rest is al uitgewaaierd. Lizzy en Anita hebben vanmiddag bij een Belgisch restaurant gegeten. Katrien (onze groepsbelg) is niet te houden. Ze hebben echt stoofvlees met frietjes en mayonaise!!! En zo gebeurde het, dat we in Laos echte frietjes met echte mayonaise zaten te eten. Lars met een Biefstuk (met hoofdletter), ik met een condon bleu. We konden er ook echt belgisch bier kopen, maar ik hou het bij cola. Een straf biertje en ik sta op mijn kop, ben ik bang. En Lars is sowieso niet zo van het bier. Na het eten gaan we met z’n allen nog even naar de avondmarkt. Slechtste markt ooit voor toeristen. Ik kon er geen Kip uitgeven… Op weg naar het hotel verdwalen we nog een beetje, maar uiteindelijk vinden we ons bed toch weer. Morgen weer een reisdagje. Op naar Cambodja.

• 09 Augustus 2017 - 10:28

M.theuws:

je hebt niet alleen een probleem om je kaarten op tijd te versturen. Als je niet oppast moet je thuis de laatste 14 dagen naschrijven
    groeten

• 09 Augustus 2017 - 11:35

Leo:

Zo vader, zo zoon: vogeltje in Vientiane, hagedis in Pompei.....

• 11 Augustus 2017 - 18:58

Yolanda Van Kempen:

Leuk om te lezen hoe goed en cultureel jullie daar bezig zijn.
    Geniet fijn nog.
    Gr yolanda