26 juli: Hanoi - Halong bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Juanita Theuws - WaarBenJij.nu 26 juli: Hanoi - Halong bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Juanita Theuws - WaarBenJij.nu

26 juli: Hanoi - Halong bay

Door: Juanita

Blijf op de hoogte en volg Juanita

26 Juli 2017 | Vietnam, Hạ Long

Om half zeven gaat de wekker. Bakkie koffie erbij en om zeven uur is Lars ook wakker ;-). Lars is de enige in de groep die echt vietnamees ontbijt. Compleet met fried noodles en twee keer opgeschept. De bikkel. Ik begin rustig aan met een broodje. Even kijken welke kant mijn darmen op gaan deze vakantie… Tot nu toe de goeie. Om 8 uur vertrekt de bus. We zouden vijf uur later bij de boot in Halong Bay zijn voor een lunch op de boot, maar het verkeer gooit roet in het eten. Er is een ongeluk met vijf auto's gebeurd op de enige snelweg in die richting met een gigantische file als resultaat. Na vier uur hangen, af en toe naar buiten voor een sigaretje en foto’s kunnen we verder rijden. In een gigantische souvernirshop waar een restaurant bij is, hebben we heerlijk geluncht. Ik een noodlesoepje en Lars fried noodles. Heerlijk gegeten. Nog even op souvenirjacht en dan snel verder om de verloren tijd in te halen.

We hebben zoveel vertraging dat het programma moet worden omgegooid. Om voldoende tijd in Halong Bay te kunnen zijn, wordt het programma morgen in Hanoi ingekort. Dat is geen straf, want het is hier prachtig en vooral rustig! Zeker na Hanoi. Geen brommertje te zien of te horen. Op de boot aangekomen krijgt iedereen de sleutel van de hut. Het blijkt een onverwacht grote kamer te zijn met eigen badkamer! Nog een beetje heet, maar vanavond gaat de airco aan, zo is beloofd.

We varen twee uur door een sprookjesachtig mooi gebied. Dan leggen ze de boot stil om te eten en de nacht door te brengen. We liggen op een idyllisch plekje, samen met nog zo’n twintig boten met toeristen. Hahaaa! Heerlijk gegeten weer en daarna op het dak van de boot gezeten met z’n allen en met het eerste kopje vietnamese koffie met gecondenseerde melk. Blijft lekker. Om 10 uur gaan we naar bed, want het is morgen weer vroeg dag: 5.45 uur de wekker…

• 28 Juli 2017 - 13:46

Leo:

5:45.... het was toch vakantie?

• 28 Juli 2017 - 18:53

M.theuws:

fijn dat jullie het leuk hebben. en het wordt alleen maar leuker (interessanter). Jetlag voorbij, gewend aan de hitte en het vroege opstaan. Lars moet wel oppassen dat hij straks nog in de vliegtuigstoel past. Er komt nog Laotiaans, Cambodjaans en lekker vers Frans stokbrood bij.
    groeten

• 28 Juli 2017 - 19:43

Jos :

Klinkt goed. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Is de groep een btje gezellig?
    Geniet ze. kijk uit naar het volgende verslag. Toedeloe xxx

• 29 Juli 2017 - 00:47

Juanita Theuws:

@Leo: Daarom juist! Heerlijk rustig zo vroeg!
    @spa en sma: Lars had aardig wat ruimte over in de stoel op de heenweg. Komt dus wel goed.
    @Jos: de groep is heel gezellig.