27 juli: Halong Bay - Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Juanita Theuws - WaarBenJij.nu 27 juli: Halong Bay - Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Juanita Theuws - WaarBenJij.nu

27 juli: Halong Bay - Hanoi

Door: Juanita

Blijf op de hoogte en volg Juanita

27 Juli 2017 | Vietnam, Hanoi

Ik moet over de slapende bemanning heen stappen om op het dak van de boot tekomen. Lekker op een luie ligstoel wakker liggen worden, terwijl de wereld nog slaapt. De zon komt langzaam achter de bergen vandaan. Heerlijk wakker worden is dit. Ik mis alleen nog een kopje koffie, maar het mag ook niet te perfect zijn. Als ik wakker ben, wordt er beneden al volop aan het ontbijt gewerkt. Na het ontbijt splitsen we op. Lars gaat naar een grot en ik naar een strandje. We komen allebei enthousiast weer terug. Dan varen we rustig terug naar de haven. Nog even lunchen op de boot. Een uitgebreid diner was er niks bij.

Terug in Hanoi zinken we met Tom in grote stoelen bij een koffietentje. We hebben nog anderhalf uur te doden voor het waterpoppentheater begint. Twee bakken koffie en anderhalf uur gezellig kletsen later is het zover. Het waterpoppentheater begint. Het thema is “vangen”. De man vangt de vis, de kat vangt de vis, de vis vangt de bal, de man vangt de vrouw en de slang vangt de man… Een uur was meer dan genoeg. Een half uur was eigenlijk al genoeg geweest, maar het was wel erg grappig.

Na de voorstelling lopen we even om het meer. Een beetje lichaamsbeweging kan geen kwaad. En daar blijft het dan ook bij. Lars z’n missie in Vietnam is vervuld: bij gebrek aan Mac Donalds, hebben we een Burger King burger gegeten. Je had erbij moeten zijn…

Dan is het tijd voor de nachttrein naar Sapa. Nog een beetje water en chips ingeslagen en op naar de trein. Het was er verzengend heet, maar heel gezellig. We liggen in de coupe bij Sanne en Tom. Een potje Yahtzee en beetje kletsen voor we gaan slapen. En dan volgt een korte nacht met veel schudden, wakker worden, weg dommelen, weer wakker geschud worden enzovoorts. Ach, het wordt vanzelf weer morgen…