14 augustus: Saigon - Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juanita Theuws - WaarBenJij.nu 14 augustus: Saigon - Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Juanita Theuws - WaarBenJij.nu

14 augustus: Saigon - Amsterdam

Door: Juanita

Blijf op de hoogte en volg Juanita

14 Augustus 2017 | Nederland, Amsterdam

Om 7 uur word ik wakker. Lars is nog in dromenland. Ik weet niet precies of en hoe laat hij de wekker heeft gezet en dat laat ik zo. We zien wel. Ben een beetje brak van de late vorige avond. Met een bakkie koffie en een sigaretje op het balkon wakker worden. De stad is al in volle gang. Vanuit de zesde verdieping lijken de brommertjes net een bezige mierenhoop. Het is ook al warm, maar dat is niet erg. Even opwarmen na een goed geaircode nacht. Verhaaltje van gisteren schrijven en zoveel mogelijk uploaden. Lars zijn wekker gaat af, maar veel beweging zit er nog niet in. Voor hem was het ook laat vannacht… Het ontbijt is tot 9 uur. Die kans laten we voorbij gaan. We hebben nog koekjes en crackers van eergisteren. De strakke planning van gisteren zijn we spontaan vergeten. Tot 11 uur klooien we een beetje aan op de kamer. Dan gaan we op pad.

Op naar de markt voor de laatste souvenirs. De inhaalslag is deels geslaagd. Ik kom een vingerhoedje tegen en bedenk me dat iemand van de groep daarnaar op zoek is. Ik weet niet meer precies wie. Voor de knaak die het kost neem ik hem op de gok mee. Achteraf blijkt het Wim geweest te zijn die hem wilde kopen voor zijn tante Annie. Hij blij, ik blij :-). We geven het verder op. De komende twee uur willen we uitzitten bij een Mac Donalds. Op weg naar ome Mac komen we een Starbucks tegen. Ook goed. Wij zitten prima. Beetje hangen en koffie drinken met gratis wifi. Om half 3 gaan we weer richting hotel. Patrick is vandaag jarig, dus Sanne heeft een taart geregeld. Nog even zingen, taart eten en een laatste sigaretje bij het hotel en we gaan op weg naar het vliegveld.

Hangen, wachten en hangen tot de eerste vlucht. Toch nog een souvenirtje gekocht. En weer hangen en wachten en veel te dure koffie drinken. Boarden, anderhalf uur vliegen en uitstappen op Singapore airport. We hebben vijf kwartier om over te stappen op de vlucht naar Amsterdam. Dat is niet veel voor Singapore. Om de zaak nog spannender te maken krijgen we nog een extra controle. Dus in de rij voor de uiterst vriendelijke douane. Tassen en schoenen in de x-ray machine. Zelf door het poortje en weer aankleden. En dan rennen naar Terminal 3. Gelukkig rijden er treinen tussen de terminals. We zijn op tijd. Geen tijd meer om te roken, maar de vlucht halen we wel.

In het vliegtuig ga ik een film kijken. Dommel een beetje weg. Als ik wakker word, denk ik dat ik toch zeker 4 uur geslapen heb. Volgens de klok waren het er nog geen twee. Zucht…het wordt een lange vlucht…

Na een iets langer slaapje en nog twee films komen we dan EINDELIJK aan in Amsterdam. Bij de bagageband nemen we afscheid van de groep. Als we de koffers hebben gaan we als een speer naar buiten. Bij knuffelen met mijn vriendje :-) :-). Thuis wachten papa en mama en Emiel met taart. En van Emiel krijg ik een extra kwispel. De wifi is hier stabiel en er is standaard wc-papier. Wat een luxe ook. Dan brengen ze Lars naar huis. Einde vakantie. Een hele leuke vakantie. En het mooie van alles? Lars maakt plannen voor de volgende bestemming. Hij is aangestoken door het reisvirus!! Missie geslaagd :-)!!!

• 15 Augustus 2017 - 19:49

Leo:

Zo vader, zo zoon!
    Bedankt zus!

• 15 Augustus 2017 - 20:16

Jean-Pierre:

Welkom thuis in ons mooie huis, meissie van mij .

• 15 Augustus 2017 - 21:00

Juanita:

@Leo: Erg graag gedaan broer!
    @ JP: Dankjewel satje. Gaan we nu slapen? Ogen vallen dicht. Hahaaaa!